8 Sebab Kenapa Ada Orang Asyik Rasa Sejuk Padahal Orang Lain Macam Biasa Je

Mesti ramai antara kita yang pernah jumpa orang macam ni. Nak-nak lagi bila dekat ofis tu kan. Ada je salah seorang daripada kita yang hari-hari pakai baju sejuk. Rasa pelik jugak kan kalau difikir-fikir balik. Atau mungkinkah anda salah seorang daripada mereka yang cepat rasa sejuk berbanding orang lain? Agaknya kenapa orang begini tak tahan... Continue Reading →

Perlu Ke Buat Pemeriksaan Kesihatan Kalau Selalu Rasa Lenguh Di Tengkuk?

Dek kerana lambakan kerja tubuh badan menanggung beban terutama di bahagian tengkuk, acap kali rasa lenguh-lenguh di tengkuk membuatkan diri berbolak-balik sama ada perlu atau tidak untuk melakukan pemeriksaan kesihatan. Jadi macam mana nak tahu sama ada perlu atau tidak, untuk membuat pemeriksaan kesihatan kerana masalah tengkuk ini? Jom cari jawapannya di bawah bersama penulis.... Continue Reading →

Karbon Monoksida Pembunuh Senyap, Ini Fakta Yang Perlu Anda Tahu

Mengharungi satu perjalanan jauh tidak dinafikan amat memenatkan tidak kiralah sama ada menerusi pengangkutan darat, air mahupun udara. Bagi yang menggunakan penggunaan darat kita kebiasaannya pastinya akan singgah berhenti di mana-mana kawasan hentian rehat atau pun di tepi jalan untuk menghirup udara segar dan menghilangkan rasa penat. Foto : TimesMedia Namun ada juga yang terlalu... Continue Reading →

Antara Sayur Goreng Dan Sayur Rebus Mana Lebih Berkhasiat

Wanita masa kini lebih bijak menjaga kesihatan diri dan keluarga, dan aspek terpenting dalam menjaga kesihatan pastinya bermula dengan makanan. Dengan pengambilan makanan yang berkhasiat serta jumlah pengambilan yang betul, tubuh akan menjadi sihat dan kuat. Menyentuh soal pemakanan kebelakangan ini ramai juga yang menyentuh soal sayur, di mana sayur yang di masak secara goreng... Continue Reading →

13 Penyakit Berbahaya Jika Anda Terlalu Stres

Bahayanya stres boleh mengakibatkan kualiti hidup kita dan orang yang tersayang boleh terjejas. Dari segi saintifik, stres atau tekanan adalah tindak balas emosi, fizikal dan mental akibat perubahan sesuatu keadaan. Stres juga boleh dikategorikan sebagai tekanan, bebanan, keletihan, kemurungan, panik, kebimbangan, tidak bermaya dan hilang daya cita atau semangat. Sekiranya mengalami stres, anda boleh menjejaskan... Continue Reading →

Bahaya Wabak Bubonik Mampu Membunuh Dalam Tempoh 24 Jam!

Wabak bubonik adalah berpunca daripada bakteria dan disebarkan melalui kutu yang hidup dalam spesies tikus termasuk marmot dan menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), bakteria itu mampu membunuh dalam tempoh 24 jam sekiranya tidak mendapat sebarang rawatan. Namun, bagaimana bakteria wabak Bubonik ini tersebar dan bagaimana langkah dan cara terbaik mengelakkannya? Hawar adalah jangkitan wabak secara... Continue Reading →

Waspada! Bila Haid Berlebihan Di Usia 40an, Undang Risiko Komplikasi Penyakit

Haid berlebihan atau istilah perubatan menorrhagia adalah satu keadaan biasa yang memberi kesan kepada wanita muda sejak menarche (haid pertama) sehinggalah ke tahun-tahun reproduktif mereka. Ia ditakrifkan sebagai kehilangan darah haid lebih daripada 80ml setiap kitaran. Lebih daripada paras normal, penghidap masalah ini berisiko untuk mengalami anemia yang teruk dan memerlukan pemindahan darah. Kebiasaannya wanita kehilangan kira-kira 40-60ml darah... Continue Reading →

6 Tanaman Sayur Tinggi Kalsium, Rugi Tak Tanam

Meningkat usia, kemerosotan kalsium amat membimbangkan. Selain mengambil dan mengamalkan pengambilan bahan tenusu seperti susu, keju yoghurt dan sebagainya. Terdapat beberapa cara lain yang boleh diamalkan untuk memaskitan keperluan kalsium yang diperlukan oleh badan bertambah. Antara lain, penambahan kalsium boleh diperoleh secara semula jadi adalah melalui pengambilaan sayur. Berikut, antara sayur yang mempunyai kandungan kalsium... Continue Reading →

Tak Bagus Masak Guna Minyak Berulang Kali, Ketahui Sebabnya

Siapa sini tiap kali masak mesti guna balik minyak masak tersebut untuk masak hidangan lain pula, baik mengaku sekarang! Tipulah tak guna minyak masak berulang kali kalau dah dalam masa sehari suntuk memasak di dapur betul tak? Memanglah jimat guna minyak masak berulang kali tapi kamu juga perlu memikirkan faktor kesihatan, banyak risiko yang boleh... Continue Reading →

Genap 51 Tahun, JLO Amal Diet Salad & Elak Kafein Demi Badan Ramping!

JENNIFER LOPEZ DI USIA 51 TAHUN Wow, cemburu tengok bentuk tubuh ideal Jennifer Lopez! Bukan saja langsing, siap ada six-pack. Kalau baru berusia 30an dan memiliki tubuh macam ini memang tiada apa yang menghairankan pun. Maklumlah, masih muda dan bertenaga. Tapi bila umur sudah mencecah 51 tahun dan dikurniakan tubuh seksi seperti ini, masuk kategori... Continue Reading →

Website Powered by WordPress.com.

Up ↑