Bihun Sup Ala Pama Homemade. Senang Sangat Buatnya, 10 Minit Dah Siap. Sedapnya Sama

Bihun sup segera ini memang ramai peminatnya. Supnya jernih namun sedap sangat. Tapi kan kalau dah namanya segera, nak makan selalu pun tak elok juga. Jadi alternatifnya kita kenalah buat sendiri apalagi jika anak-anak suka sangat makan bihun ni. Homemade lagi sihat kan. Macam mana nak buat? Boleh ikut resipi bihun Pama Homemade yang dikongsi... Continue Reading →

Cara Buat Sambal Bilis Kering & Garing. Tip Kekal Rangup & Tahan Lama

Sambal bilis ini kena ada di rumah. Senang, bila tak rajin nak masak boleh makan ikan bilis ini dengan nasi. Bagusnya sambal jenis ini tahan lama, letak di luar boleh tahan sampai sebulan. Sambal ini memang ada dijual tapi kalau buat sendiri lagi best, boleh ‘adjust’ rasanya ikut selera kita. Boleh tambah kacang atau tempe... Continue Reading →

Cara Buat Kek Sarang Semut, Penuh Sarang. Pukul Guna Sudu Saja, Tak Payah Perap

Kek ini ramai penggemarnya, paling best dapat yang kenyal dan banyak lubang atau sarang. Jika rasa teringin boleh ikut resipi Jah Joe ini. Kalau ikut cara yang dikongsi oleh bancuh cuma pakai sudu saja dan tak perlu perap pun untuk dapat lubang yang banyak tu. Menurut Jah Joe, dia sudah mencuba banyak resipi kek sarang semut namun resipi... Continue Reading →

Rupanya Nak Bagi Sup Cendawan Lemak Berkrim Kena Masak Macam Ini

Sup cendawan merupakan menu makanan kegemaran ramai tidak mengira usia muda atau tua, mahupun dewasa dan kanak-kanak. Jadi sesuai sangatlah hidangan ini disajikan untuk menu sarapan, tengah hari atau minum petang di hujung minggu ini, apa lagi jom masak sup cendawan lemak berkrim bersama Wanista hari ini. https://youtu.be/g-PT9hK8wPM Bahan-bahan 4 sudu makan mentega1 sudu makan... Continue Reading →

Buat Sendiri Sos Bolognese Tanpa Guna Sos Segera. Jimat, Sekali Buat Dapat Sekuali

Spageti bolognese antara menu yang selalu kita hidang bila ada acara makan-makan, potluck, sambutan hari jadi dan sebagainya. Kalau buat dalam kuantiti sikit bolehlah pakai sos segera, tapi kalau yang nak makannya ramai elok masak sendiri sos bolognese ini. Lebih jimat! Sebenarnya nak buat sos ini pun mudah dan tak guna banyak bahan. Boleh ikut... Continue Reading →

Sarapan Ringkas Dengan 5 Menu Roti Prata Lazat

Tiada apa yang lebih menyelerakan dengan bersarapan menu roti prata kegemaran di pagi hari, biasanya menu roti prata di makan dengan sambal atau di cicah dengan kuah kari bukan. Tapi kali ini apa kata kamu cuba sesuatu yang baru dan lebih lazat dengan beberapa menu roti prata di bawah. Lagi pun sekali sekala bertukar-tukar menu,... Continue Reading →

Kenapa Garam Masala Sering Digunakan Dalam Masakan India

Garam Masala merupakan bahan masakan paling popular dan sering digunakan dalam masakan kaum India, banyak menu-menu masakan India yang sedap-sedap menggunakan rempah ratus garam masala. Kenapa agaknya penggunaan rempah ratus seperti ini sangat popular dalam masakan mereka? Ikuti kupasan menarik ini bersama penulis di bawah. Garam Masala Bagus Untuk Kesihatan Antara sebab kenapa garam masala... Continue Reading →

Resipi Tom & Jerry Cheese Cake Yang Sedap Dan Mudah Dibuat Ini Jadi Kegilaan Netizen

Setiap kali tular resipi baru yang menarik dan mudah untuk dibuat, pastinya ramai ingin mencubanya, bukan? Bagi anda yang sering menoton kartun siri Tom & Jerry pastinya sering melihat keju yang dimakan oleh Jerry. Tipulah jika anda tidak rasa tergoda dan terliur untuk mencubanya. Khas buat penggemar keju, resipi Tom & Jerry Cheese Cake yang... Continue Reading →

Kompilasi kucing yang berpura-pura baik selepas kenakalan mereka diketahui

Kucing adalah salah satu haiwan yang amat comel. Kelincahan dan kemanjaan kucing pasti membuatkan sesiapa sahaja terutamanya pencinta haiwan gembira setiap kali melihat haiwan ini. Senakal mana pun kucing anda, anda tetap akan menyayangi mereka dengan sepenuh hati!Kita semua tahu kucing secara semula jadinya memiliki sifat ingin tahu yang tinggi selain gemar bermain. Jadi, kucing... Continue Reading →

Enam Sup Ringkas, Cepat DiMasak Sedap Dihirup.

Bosan dengan menu lemak dan kari, apa kata cuba pula menu rebus dan sup yang ringkas tapi tetap sedap sebagai lauk hidangan . Menu seperti ini sangat praktikal dan jimat masa dan kos. Selain mudah disediakan menu ini lebih sihat dan patut dimasukkan dalam menu harian keluarga. Rasa kongsikan lima resipi yang boleh korang pilih... Continue Reading →

Website Powered by WordPress.com.

Up ↑